Translate

środa, 25 lipca 2012

risotto pełne słońca

Jest środek lata, a ja wspominam zeszłoroczną Albanię...
Sympatycznych tubylców, wiecznie zdziwionych na widok turysty,
zapach świeżej figi
spaghetti z owocami morza w nieodkrytej przez turystów, a chętnie odwiedzanej przez miejscowych tawerny
...i risotto
W Albanii jest pyszny ryż Arborio.
Do Polski przywiozłam cały kilogram,
by w środku lata cieszyć się pełnym słońca warzywnym risotto curry



150/200 gram ryżu Arborio
dwie szklanki bulionu warzywnego
ewentualnie 100 ml białego wina
mała cukinia
mały bakłażan
marchew
dwa duże pomidory bez skórki
cebula
ząbek czosnku
przyprawy
mieszanka curry (około dwie łyżeczki)








Na oliwie z oliwek podsmażamy cebulę i czosnek. Gdy cebula się trochę podsmaży dodajemy ryż. Jak ryż się zeszkli, wlewamy powoli bulion warzywny (możemy też dodać 100 ml białego wina). Gdy ryż wchłonie pierwszą porcję bulionu, dodajmy pokrojone w kostkę warzywa: bakłażana, cukinię, marchew oraz dwa duże pomidory bez skórki. Całość następnie intensywnie posypujemy mieszanką curry. Dolewamy kolejne porcje bulionu. Danie będzie gotowe, gdy ryż do reszty wypełni się bulionem i aromatycznym curry.


Żółte, o kolorze słońca risotto, najlepiej smakuje w upalny, słoneczny dzień,
kiedy promienie słońca wypełnią cały pokój.


3 komentarze:

  1. Hmm...zazdroszczę Ci takiego ryżu, ale najbardziej jednak samej wyprawy do Albanii :) Risotto wygląda przepysznie,a ja dodatkowo jestem uzależniona od curry. Myślisz,ze w Polsce można gdzies znaleźć ryz porównywalny do tego ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) generalnie ryż Arborio jak najbardziej do kupienia w Polsce, ale oryginaly albański- to nie widziałam ani w sklepach ani nigdzie online. Albanię polecam z całego serca :) pozdrawiam,

      Usuń
  2. mniaaam, jakie pyszności:) mam cukinię, musze skoczyć tylko po kabaczek i ryż. Już nie umiem się doczekać, aż zasmakuję tego risotto :) Wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń