Translate

sobota, 21 stycznia 2012

Pancakes i inne uciechy...

Już dawno chodziły za mną racuchy, placki, naleśniki i inne pancakesy....
A to, że pancakesów nie miałam jeszcze okazji spróbować.... długo nie zastanawiałam się co dziś będzie daniem numer jeden. Początkowo planowałam owe pancakesy przyrządzić na śniadanie..... jednak pora śniadaniowa mimochodem zamieniła się w porę obiadową, więc ..... pancakesy stały się dla nas obiadem :)
Wyszukałam przepis, sprawdziłam zasoby potrzebnych produktów i do działania.... Samo przyrządzenie ciasta a później smażenie trwało niespełna 15 minut, uciecha z jedzenia trwała o niebo dłużej :)

Oryginalne pancakes i maminy dżem z brzoskwiń




szklanka mąki
szklanka kefiru
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżka otrębów pszennych
łyżeczka sody
łyżeczka cukru
łyżka oliwy
jajko

Wszystkie składniki wymieszać blenderm na gładką masę (konsystencją ma przypominać gęstą śmietanę) smażyć na suchej patelni, podawać z miodem, powidłami lub ulubionym dżemem. Ja tym razem pancakesy zajadałam z dżemem brzoskwiniowym mojej mamy. Z brzoskwiń z mojego ogrodu :)

/Inspirowałam się przepisem na oryginalne pancakesy z Kwestii Smaku/


1 komentarz: